iklan

sahabatku

Isnin, 28 Januari 2013

MENDERHAKAKAN KEK POP KEPADA DONAT POP..


ASSALAMMUALAIKUM




Bertemu lagi..harap teman2 semua sihat selalu.
3 hari cuti ni apa nak buat untuk anak2 makan.bila BW kat blog kekawan Semua nampak sedap macam nak buat semua apa yang kawan tunjuk selera je.
Projek semalam maka terhasil lah kek pop ini.Tapi aku telah derhakakan resepinya kepada donat..hahaha...nak buat kek rasanya mcm lambat hendak dimakan.Kalau buat donat bulat-bulat letak lidi dan celup coklat tabur segala bagai manik.Selesai sekejap je licin.
Saya buat banyak juga 1kg tepung.Puas mengentil tepung buat bulat-bulat.
Bila dah banyak gini saya bungkus dalam plastik suruh anak panggil kekawan dia naik rumah bagi sorang satu.Bukan main suka le budak-budak.Boleh datang semula nak lagi..hahahaha...
Dah rezeki korang semalam makan je lah sampai puas.



Isnin, 14 Januari 2013

Tempahan....Kek padang bola.


ASSALAMMUALAIKUM

tempahan semalam....kek padang bola..
aku rasa buat kek ni la paling senang...cuba paipkan saje creamnya jadi rumput.Macam main-main jer.
Ambik kau rumputnya aku buat panjang-panjang hehehe...kalau ada lah padang bola rumput tinggi tu nampaknya tak de orang nak main bola.Mesti yang tempah ni suka main bola kan.Sampai kek pun nak kek padang bola.Lepas makan kek ni mesti POWER tu bertambah kan.Sebab dia makan padang bola.Nasib baik jaring gol dengan orang nye tak boleh makan.Hehehehe..Jangan marah tau gurau je... 
Aduhhhh....aku lupa nama dia siapa...sorry betul-betul tak ingat..jangan marah tau kalau baca n3 ni. 
terima kasih diatas tempahanya...




Ahad, 13 Januari 2013

Cara mengetahui telur segar..


assalammualaikum...


airgaram1 Cara Mengetahui Telur Segar
sumber:pen merah
cara nak tahu telur segar rupanya senang jek dengan rendam telur dalam air.Bagusnya nanti bila nak masak haaaa dah boleh kurangkan risiko terkena jangkitan.Okay,lepas telur direndam cara seterusnya ditentukan dengan tengok kedudukan telur dalam air; 

1.Sangat segar- telur yang sangat segar akan tengelam ke bawah dan terbaring dengan elok.

2.Berusia semunggu -telur dah seminggu akan tenggelam tetapi bahagian hujung yang 'gemuk' pada telur akan terangkat sedikit.

3.Berusia 3 minggu- telur yang berusia 3 minggu akan seimbang pada bahagian yang runcing manakala bahagian yang 'gemuk' akan naik ke atas.
4.Telur busuk- telur yang dah lama akan terapung, terlonjak ke permukaan air jadi jangan pergi makan pulak.

p/s:Selama aku makan telur ayam,tak pernah terfikir nak rendam macam ni.lepas ni boleh cuba! nanti tak pasal makan telur busuk!

Jumaat, 11 Januari 2013

Buget cup cake with container...

ASSALAMUALAIKUM

jumpa lagi...di pagi jumaat yang tenang...
tempahan semalam....buget cup cake with container...puan fida dari ulu tiram...
300pcs...terima kasih dengan tempahanya harap berpuas hati...




Rabu, 2 Januari 2013

tempahan..kek coklat cheese


ASSALAMUALAIKUM

Rezeki di awal tahun baru...1.1.2013..
kek coklat cheese tempahan dari regular customer..liza...
terima kasih untuk tempahan selanjutnya yg dah masuk senarai yang paling awal.








Selasa, 1 Januari 2013

SELAMAT TAHUN BARU 2013

ASSALAMUALAIKUM

~*~*~SELAMAT TAHUN BARU~*~*~

SOALAN LAZIM YANG BIASA KITA DENGAR....BILA DAH MASUK TAHUN BARU..

TERCAPAIKAH AZAM ANDA TAHUN LEPAS?
.....................................................................
APA PULA AZAM ANDA TAHUN INI?
.......................................................................
JAWAPANNYA.....MALAS LAH NAK JAWAB ...AWAKLAH TOLONG JAWABKAN...HAHAHAHA...BOLEH GITEW...

SEBABNYA ADA YANG DAH TERCAPAI DAN ADA JUGA YANG TIDAK TERCAPAI....OH..SEDIHNYA..

DENGAN KATA-KATA SEMANGAT YANG BARU TAHUN INI AKAN LEBIH BERMAKNA DALAM HIDUP ANDA DAN JANGAN SIA-SIAKAN PELUANG YANG ADA DIHADAPAN KITA.JANGAN PANDANG BELAKANG JELING PUN X NAK..

SELAMAT TAHUN BARU PADA SEMUA...
SEMOGA TAHUN INI AKAN LEBIH CERIA DENGAN KESIHATAN YANG BAIK DAN DIMURAHKAN REZEKI....AMIN3X...





iklan