iklan

sahabatku

Rabu, 20 Jun 2012

jom layan aiskrim malaysia....


assalamualaikum...
selamat tengahari...waktu tengahari begini lepas makan lepak-lepak sambil nonton tv..sungguh best sekali.kat luar cuaca panas terik.asyik nak minum yang sejuk-sejuk je kan.

sesekali kita pekena aiskirm malaysia fuhhhhh....lega...teringat zaman kita kecil dulukan selalu beli kat umah jiran.minta mak duit nak beli aiskrim malaysia 10 sen.dululah... sekarang dah rega 20sen.. his..his...nanti zaman anak-anak kita pula dah rega 30 sen agaknya.


siapa nak beli kita jual seposen je..best ni cepat rugi kalau x beli tengah offer ni.macam-macam ada milo..asam masin..jambu merah..jagung..pelam..dan durian belanda..selagi ada jus buah kat umah saya buat semua dapat rasa.

saya buat banyak juga penuh juga peti dengan aiskrim...sekali mr hubby buka tergezut dia macam nak buat jualan..hahahaha...boleh cakap siapa nak makan banyak gini..tapi saya tengok dia yang paling banyak makan mengalahkan anak-anak.dah malam nak tidur pun dia sempat makan lagi..huhuhu..alasannya lama x makan lagipun x boleh tidur panas...kena sejukkan badan dulu.....saya pun ikut lah layan sekali....








Isnin, 18 Jun 2012

mood mengepau

assalammualaikum....
pagi isnin semua.....baru nak update n3 yang tertunggak.banyak dah menunggu giliran bila nak inteprem...adusss ini dah kes terlebih rajin juga.
minggu lepas aku anak beranak terover mengidam pau.dalam seminggu je 3 kali buat pau.ish...ish...ish...terlebih sudah....

pau kacang merah.inti dia aku sumbat penuh.gebu gitu masuk mulut.ececece....(perasan la pulak).tapi memang betul gebuuuuu x caya cer tenung dalam2..hahahaha...


yang ini pau ayam kentang..la siapa suruh tenung pau tu sampai kecut kan dah tak berapa nak cun.kegebuan nya masih terselah lagi tau.aku buat pun cukup-cukup je untuk 6 orang punya makan.3 biji sorang dah lah cenonet besar penumbuk anak ku yang sulung. sekali hadap licin no tambah-tambah.siapa yang x cukup tu dia mengecek lah adiknya yang menguyah dengan ayunya.orang dah habis 3 biji dia baru sebiji.cian adik kan tak apa perut adik pun kecik jer....ok pau pun dah habis jadi cerita pun habis....

iklan