iklan

sahabatku

Khamis, 22 Disember 2011

pandan layer cake...

assalamualaikum......

kek yang dah lama teringin nak merasa.....baru semalam ada masa lapang....macam biasa kalau bab cari resepi mesti kat MYR.....selongkar stok kat dapur semua bahan ada....x boleh tunggu lama terus mengodeh....sebenarnya bukan saya je yang teringin.....hubby pun teringin juga.....


masa jalan-jalan kat tesco ada nampaklah kek ni....cukup mengoda perasaan ku....tapi yang buat aku terpukau dan terkedu....harganya rm70.00 sebuku......sebiji....sebesar pun sama....
dan dengan niat yang berkobar-kobar siaplah kek yang saya idamkan.....cukup puas bila dapat buat sendiri...dengan rasanya yang memang terangkat....lazatnya....patutlah mahal... selazat ini rasanya cukup puas hati....lagi enak jika dimakan sejuk.....dah rasa makan kek aiskrim je...dan pada kekawan yang masih belum mencuba buat silakan lah buat yer....saya nak letak resepi panjanglah sangat....mood slow hari ini....selongkar jer lah kat MYR....selamat mencuba....

Sabtu, 17 Disember 2011

tempahan sepanjang minggu......

                                        ASSALAMUALAIKUM
selamat berhujung minggu..pasti seronok kan minggu begini lepak-lepak bersama keluarga tersayang...sambil menonton tv selepas makan tengahari...masa tengok tv mesti mata pun dah kuyu mengantuk maklumlah perut dah kenyang...apalagi zzzzzzzzzz yang pendek jer....hehehehe.....

tapi apakan daya ku aku tak dapat berjimba-jimba....sedihkan....sudah 2 minggu aku uruskan kerja aku yang terover pula masa cuti sekolah.....alhamdulillah rezeki datang jangan ditolak....jom kita layan gambar apa yang saya terover busy.......


                                                  biskut dara manis
                                             
                                           biskut aiskrim
                                         

                                          puding sirap laici selasih

                                           puding bunga cinta

                                          apam pisang

                               bakar pandan dan kek gula hangus

sekianlah kisah saya yang memang busy sebab hari-hari dapurlah tempat ku serahkan jiwa dan raga ku.......cewah.........

iklan