iklan

sahabatku

Isnin, 11 Julai 2011

cendanakasih dilanda todak....!!!!!!

ASSALAMUALAIKUM

 selamat pagi isnin semua dengan rutin seharian penuh semangat lagi santai.dah terlebih santailah ni saya baru nak on9 n3 tertunggak hahakkkk.
hasil terbaik dari laut.semasa mr hubby pergi kuala sedeli minggu lepas baru saya kesempatan nak bercerita.kali ini hasil kurengggg lumayan tapi saya bersyukur adanya rezeki mr hubby bawa balik.tapi... masih ada tapi lagi nampak tak ikan yang paling berkilat tu itulah dia ikan todak yang pernah mencipta nama singapura dilanda todak.semua mesti ingat cerita masa zaman kecil lagi sampai sekarang masih ada lagi.
apa nak buat dengan ikan todak sampai sekarang belum saya masak lagi.begitu juga dengan ikan talang pun belum berusik lagi kalau ikan caru lama dah licin.nampaknya terpaksa saya mengogel cari resepi ikan todak.ada ke resepinya hahaha.
agaknya orang singapura boleh tak makan ikan todak.dulukan ikan todak dah bunuh orang singapura.begitu juga dengan ikan talang dengan orang negeri 9 ada pantang larangnya.betulke??
hahaha saya pun tak tahu kita tanya pakcik gogel je mesti ada jawapannya.apa yang pasti saya tak ada pantang larang.makan je asalkan boleh di makan halal lagi sedap sudah leeeee.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

iklan