iklan

sahabatku

Khamis, 16 Jun 2011

roti kentang.....yang menjadi....

ASSALAMMUALAIKUM

hari ini saya betul-betul senyum lebar sampai naik kembang pipi.sebabnya buat roti kali ini memang menjadi dan gebu pula.sebenarnya dah banyak kali percubaan buat roti asyik gagal je.semasa uli tepung asyik sebut mesti jadi...jadi...jadi dan jadi.akhir memang jadi hehehe.
tapi saya buat besau-besau punya kalau makan 1 jer pasti gerenti kenyang.kali ini anak-anak makan puas-puas ye.dah pandai meroti mr hubby kata lepas ni tak payah beli roti kat kedai lagi kita buat je sendiri.dan jual roti sekali hehehe ada sapa-sapa nak order boleh saja.berani ambil order.
nampak gayanya kenalah rajin meroti supaya tangan ni lembut dan tak keras bila nak menguli tepung.
bila buat jadi terus saya menguli lagi sekali.kali ini untuk emak saya pula.bila siap masih panas-panas lagi terus hantar kat rumah emak.apalagi emak saya pun senyum lebar juga sebab rezeki datang jangan di tolak.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

iklan