iklan

sahabatku

Selasa, 15 Mac 2011

blueberry cheese tart

assalammualaikum..........
wah rajin juga saya mengupdatekan......
pertama kali buat cheese tart alhamdulillah menjadi.lapang dada kalau kerja yang kita buat menjadikan.tengoklah cantikan kulit tepinya iti kes terlebih rajin buat bentuk bunga tapi nipis sikitlah kulitnya.
akhir kalau dah banyak sangat buat terus tak jadi bunga lagi tekan je kat acuan asalkan cepat siap.resepi ambil kat blog SEROJA KITCHEN

yang ini teman setia kalau saya buat kuih muka dia aje nak interprem.tengoklah gaya dia berdua jenuh tunggu ibu buat lambat sangat siap sampai memdongak dagu hehehehe sabar........
minta ampun sedapnya patutlah harganya boleh tahan dan glamour.sekali cuba pasti nak lagi dan lagi.kalau ginilah terpaksa saya buat selalu tak cukup bebudak makan celik mata sarapan cheese tart sebelum tidur pun masih nak makan lagi.al maklumlah cuti sekolah seminggu apalagi bebudakni macam-macam order kat ibu nak makan itu inilah terpaksalah layannnnn....ok layan sekali resepinya.......

BLUEBERRY CHEESE TART
sumber; seroja kitchen

PASTRI
1 biji telur
100gm butter
75gm gula aising
200gm tepung gandum

CHEESE
250gm keju
60gm butter
60gm gula aising
1 biji telur

CARA
pastri  -semua bahan disatukan dan diuli sehingga menjadi doh.
          -bulatkan doh sebesar ibu jari tekan dalam acuan.
          -cucuk sikit dengan garfu.
          -bakar 15 minit 160c.
cheese-pukul semua bahan halus dan rata.
          -pipikan sedikit blueberry kemudian tutup dengan krim cheese.
          -(sedikit krim cheese + sedikit blueberry)
          -lorekkan atas permukaan.
          -bakar sekejap 5minit.

2 ulasan:

  1. haha..ita penunggu setia mu x jemu2 menunggu d citu...
    dh bole kedai pastri lps ni..raya nnt ida amik oder eh..

    BalasPadam
  2. apa kedai pastri rumah pastri udahle.hehehe ya oder ribu-ribu tau.

    BalasPadam

iklan