iklan

sahabatku

Selasa, 22 Mac 2011

bepang beras

assalammualaikum......
selamat petang semua n3 terlewat kekeke....
bepang beras ni terkenal kat kelantan tapi saya tak sampai kelantan lagi ntah bila nak kesana teringgin juga akhirnya dalam mimpi jelah pergi kot.
saya buat pun sebab terjumpa berasni dah siap dijual apalagi sambarlah.tapi kalau taburkan kacang atau bijan lagi sedapkan.tokey kedai cakap kalau makan begitu sahaja beras lagi bagus boleh kasi keluar itu angin.kalau kasi tambah gula angin tak mahu keluar yang keluar itu kencing manis juga hahaha apalah itu tokey dia tak tahu saya beli itu beras kocek saya masuk angin dia tak tahu..

buat kuih manis macamni anak semua suka sampai lupa nak makan nasi lagi kalau duduk mengadap tv boleh licin mereka kerjakan.saya juga yang dapat habuk.
nak makan manis takut juga saya emak dan ayah saya dah ada diabetis.masa saya mengandungkan anak yang ke4 dulu dah ada tapi tak tahulah sekarang belum pergi check lagi. minta-minta lah dijauhkan.tak sanggup saya nak menghadapi tapi kalau dah ujian dari ALLAH saya redha.walauapapun semua nya terletak pada kita nak pilih cara hidup sihat atau kita ikutkan HIDUP BIAR SEDAP.sebab yang manis itu racun yang pahit itu penawar..........

5 ulasan:

  1. salam kenal & folo..wah sedap2 makanan kat cni...blehlah kiter syer2 yer..jom ikut sy pula. tq

    BalasPadam
  2. orait no problem kita kenduri sama-sama.

    BalasPadam
  3. salam singgah siisnita...thanks sudi singgah dapur akak...rajin2 masak yea...pandai buat bepang eh..!! Kalau akak, malas...beli jek..hehehhe

    BalasPadam
  4. lama tak makan lagipun dah jumpa terus teringgin

    BalasPadam
  5. bestnya bepang ni, nak buat malas, nak tumpang makan kat sini blh x..? ajarlah akak cam ner nak buat ni..

    BalasPadam

iklan